تاریخ انتشار: یکشنبه 1403/04/03 - 02:59
کد خبر: 508443

نگاهی بر سفرهای تبلیغاتی نامزدها در آستانه انتخابات؛

سه ضلعی انتخابات/ نامزدها در سفرهای استانی خود چه گفتند؟

سه ضلعی انتخابات/ نامزدها در سفرهای استانی خود چه گفتند؟

نتایج داده های مراکز معتبر افکارسنجی در کشور درباره انتخابات ریاست‌ جمهوری نشان می دهد رقابت همچنان سه ضلعی و بین قالیباف ، پزشکیان و جلیلی است. حالا باید منتظر ماند و دید که نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری در این چهار،پنج روز آخر چه شهرها و محافلی را برای تبلیغات انتخاباتی خود انتخاب می‌کنند.

به گزارش گروه سیاسی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در آستانه برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، بار دیگر ملت ایران با حضوری تاثیرگذار، منتخب خویش را برای دوره‌ای چهار ساله روانه پاستور می‌کنند تا ریاست قوه مجریه را به او بسپارند.

اینک به روزهای پایانی تبلیغات کاندیداهای ریاست‌جمهوری نزدیک می‌شویم و هریک از رقبا آخرین تیر ترکش خود را شلیک کردند. کاندیداهای ریاست‌جمهوری از جمله مسعود پزشکیان،محمدباقر قالیباف و سعید جلیلی  برنامه سفرهای استانی و شهرستانی خود را  پیگیری کردند.

با این حال نتایج داده های مراکز معتبر افکارسنجی در کشور درباره انتخابات ریاست‌ جمهوری نشان می دهد رقابت همچنان سه ضلعی و بین قالیباف ، پزشکیان و جلیلی است. حالا باید منتظر ماند و دید که نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری در این چهار،پنج روز آخر چه شهرها و محافلی را برای تبلیغات انتخاباتی خود انتخاب می‌کنند.

 قالیباف: برای رفع تحریم هرکجا لازم باشد می‌روم و آن را رفع می‌کنم

 محمد باقر قالیباف در آیین گرامی داشت روز ملی اصناف حضور پیدا کرده بود  وسپس به کرج و قزوین رفت. اودر بخشی از سخنان خود گفت: همان موقع که عده‌ای گفتند تحریم یک کاغذپاره است، اعلام کردم که مهم است و راهکار مبارزه با ماست تا از پا در بیاییم. وقتی بحث مذاکره پیش آمد، گفتم که با مذاکره مخالف نیستم ولی بدانید که مذاکره یک روش مبارزه است.

عکس‌هایی از حاضران در همایش تبلیغاتی قالیباف در قزوین - خبرآنلاین

شخصی که در مذاکره می‌نشیند باید بداند روبه‌رویش دشمن او نشسته است و دیدیم که صداقت آمریکایی چیست. وی افزود: امروز قانون راهبردی یک ماده ۶ دارد که‌ دولت بتواند به‌شرط انتفاع اقتصادی، مذاکرات انجام دهد. همه دستگاه‌های کشور یک طرف و دستگاه دیپلماسی هم یک طرف. باید مشکل تحریم حل شود.

قالیباف افزود: مگر می‌شود LC از چین باز شود و معامله کنیم؟ ولی ما بدون پرداخت ۱۵ درصدی توانستیم این کار را در شهرداری تهران انجام دهیم. برای رفع تحریم هرکجا لازم باشد، می‌روم و آن را رفع می‌کنم. ما بچه‌های جبهه هستیم و یاد گرفتیم کار نشد ندارد.

 پزشکیان: مهمترین برنامه در کردستان از بین بردن محدودیت و بی عدالتی است

مسعود پزشکیان نیز  راهی کردستان و پس از آن شیراز شد. پزشکیان در جمع مردم کردستان گفت : کُرد و عرب و همه کسانی که در این کشور زندگی می کنند، بر اساس شایستگی باید جایگاه خود را داشته باشند، کشور را مردم ایران و شایستگان باید درست کنند نه فقط یک گروه و یک جناح و یک دسته.

مهم ترین برنامه در کردستان از بین بردن محدودیت و بی عدالتی است. نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره مناظرات در صدا و سیما هم گفت: در این مناظرات چند نفر در مقابل یک نفر بودند.پزشکیان در پاسخ به این سوال که آیا تا آخر در انتخابات می ماند، بیان کرد: مگر قرار است نمانم.

این سوال را باید از بقیه نامزدها بپرسید که آیا می مانند. وی در مورد برنامه خود برای مناطق مرزی هم اظهار کرد: اولویت من از بین بردن بی عدالتی و تبعیض در جامعه چه از نظر جنسیتی، اشتغال و صنعت است، این وضعیت اگر از بین برود می توانیم رفاه ملی ایجاد کنیم و ایران و عزت ایران را به جایی برسانیم که به جای این که جوانان ایران آرزو کنند به کشورهای دیگر بروند، کشوری بسازیم که دیگران آرزو کنند این جا بیایند.

پزشکیان در شیراز

 

مسعود پزشکیان در مسیر ورود به سالن فرودگاه شیراز در سخنانی کوتاه در پاسخ به سوالی درمورد پیش‌بینی نتیجه انتخابات، گفت: هرچه پیش آید خوش آید.

وی همچنین درخصوص میزان مشارکت در انتخابات با بیان اینکه امیدوارم مشارکت به نحوی باشد که اعتماد ملی و افتخار کشورمان در نگاه خارجی‌ها افزایش یابد، افزود: مردم با حضور پای صندوق رأی برای کشور قدرت تولید کنند.

فرارو | استقبال از پزشکیان در سالن شهید دستغیب شیراز
نامزد انتخابات ریاست جمهور گفت: ما ایرانی‌ها اگر بتوانیم در روند حاکمیت کشور مشارکت داشته باشیم، بیگانگان طمع نخواهند کرد که خللی در داخل کشور به وجود بیاورند و ناامید می‌شوند از اینکه بتوانند با تنشج و جنگ کشور را به هم بریزند.

پزشکیان در پاسخ به این سؤال که آیا از حضور در انتخابات راضی است؟ تصریح کرد: وظیفه‌ای احساس می‌کردم و تاجایی که می‌شد شور و شوق ایجاد کرد و از دست ما برمی‌آمد، تلاشم را می‌کنم، بقیه‌اش با خدا است.

وی همچنین در مورد واکنش مردم به حضور او در عرصه انتخابات، گفت:من همان آدم قبل هستم، در ذهن من این توهم به وجود نیامده که عوض شده‌ام. این که مردم تصور کنند من تافته جدابافته‌ای هستم برای من سخت است، من جزو همین مردم هستم. از استقبال مردم شرمنده‌ام. با هم می‌توانیم مملکت را درست کنیم و افتخارات گذشته را برگردانیم.

 

 جلیلی: قصد کناره گیری ندارم و تا آخر ایستاده‌ام؛ این مسیر جای تعارف نیست

سعید  جلیلی در جمع دانشجویان شریف حاضر شد. سپس به سفرهای انتخاباتی خود در اصفهان و اهواز رفت. جلیلی در جمع دانشجویان شریف گفت: «یک راه جلوگیری از نابسامانی های اقتصادی مبارزه با پولشویی و حاکمیت ریال است.

کشور ما در مبارزه با تروریسم‌ پیشتاز است... از مدیریت غلطی که نمی‌توانست ۲۰۰ هزار بشکه نفت را به زور بفروشد، انتظار رشد ۸ درصدی اقتصاد نمی‌رود. او در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: «باید در جلسات دانشجویی همه سلایق سیاسی حضور داشته باشند/می‌خواهم صدای همه را بشنوم.

او در ادامه گفت: اعضای خانواده‌ام در داخل کشور هستند و پسرم همین جا هم‌کلاسیِ شماست... امروز در این نقطه و در این انتخابی که داریم آیا می‌خواهیم به عقب برگردیم، معطل فلان کشور شویم یا می‌خواهیم از فرصت هایمان برای پیشرف و جهش کشور استفاده کنیم/ این دانشجو نیست که نیازمند کمک دولت است؛ صادقانه عرض می‌کنم این دولت است که نیازمند کمک دانشجویان و دانش آموختگان و دانشگاهیان است. وی همچنین تاکید کرد: قصد کناره گیری ندارم و تا آخر ایستاده‌ام. این مسیر جای تعارف نیست.

استقبال از جلیلی در اهواز (فیلم)

سعید جلیلی شنبه شب در جریان دیدار با مردم خوزستان در مصلای امام خمینی(ره) اهواز بیان کرد: خوشحالم که در شب عید غدیر در جمع مردم خوزستان که پر از خاطره است حاضر شدم. وی اظهار کرد: خوزستان یک استان ممتاز از نظرهای مختلف است و ظرفیت های زیاد تاریخی و فرهنگی چون دانشگاه جندی شاپور دارد.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه گفت: از هر شهر، روستا و هر نقطه خوزستان یادگاری به سمت خدا پر کشیده و علمای بزرگ خوزستان در طول تاریخ منشا ترویج مکتب اهل بیت (ع) بودند. جلیلی با اشاره به اهمیت معنوی خوزستان گفت: برخی عملیات‌های دفاع مقدس ممکن است فقط یک عملیات نظامی باشد ولی هر کدام از آنها یک گنجینه با ارزش برای ملت ایران است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری به ظرفیت های بی بدیل خوزستان در حوزه نفت، گاز، کشاورزی، صنعت و معدن اشاره کرد و گفت: امروز در مسیر انتخاباتی بزرگ هستیم.

جلیلی با اشاره به روند ۱۰ سال گذشته کشور اشاره کرد و گفت: برخی افراد طی این سالها از همه ظرفیت‌های مادی و معنوی استفاده کردند و برای هشت سال با چند توافق با دشمنان، امتیازات و امکانات کشور و حقوق ملت را دادند تا در ازای آن چیزی به دست بیاورند ولی وقتی همه این موارد انجام شد طرف مقابل نه تنها به آنها امتیازی نداد بلکه حقوق اولیه مردم ایران را نیز نادیده گرفت.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: می‌خواستند هم سانتریفیوژ و هم اقتصاد را به دست آورند ولی هر ۲ را از دست دادند، ۷۰۰ تحریم را به ۱۵۰۰ رساندند و هیچ نتیجه ای کسب نکردند.

وی بیان کرد: بسیاری از سرمایه‌های کشور به جای اینکه قدر دانسته شود و رشد حاصل شود در گوشه گوشه کشور چون هپکو اراک و هفت تپه خوزستان اتفاقات ناگواری پیش آمد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: خوزستان با وجود نفت، گاز و ظرفیت‌های بزرگی که دارد باید جهش کند، منابعش افزایش یابد و اشتغالزایی شود ولی افرادی در هشت سال فعالیت خود با رفتاری نامناسب افرادی که مشغول به کار بودند را نیز بیکار کردند در صورتی که باید از این ظرفیت‌ها به بهترین نحو استفاده کرد. جلیلی خاطرنشان کرد: در انتخاب هستیم یا باید مردم را به ناامیدی و نمی‌شود سوق داد یا با انتخاب آگاهانه از ظرفیت های موجود استفاده کرد.

وی ادامه داد: در دوره هشت ساله فعالیتشان نفت را هم نتوانستند بفروشند در حالی که با فروش هر بشکه می توان هزاران شغل ایجاد کرد و درآمدزایی زیادی ایجاد کرد؛ رشد اقتصادی کشور در هشت سالی که کشور را اداره می کردند صفر و برخی مواقع زیر صفر شد.

او اظهار کرد: اکنون این افراد طلبکار هستند و می‌خواهند دوباره کشور را اداره کنند در حالی که خودشان اذعان کردند رشد کشور در دوره فعالیتشان منفی بوده است. این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: مردم در سال ۱۴۰۰ و با انتخاب آیت رئیسی ریل و مسیر را عوض کردند، آیت الله رئیسی جهان را در چند کشور خلاصه نکرد و گفت نباید سرنوشت، رفاه و اقتصاد کشور را به مواضع چند کشور گره زد که بیشترین دشمنی را با ایران دارند.

حاشیه‌های سفر انتخاباتی جلیلی به اهواز+ فیلم و عکس

جلیلی در مصلای اهواز ادامه داد: بعد از روی کار آمدن دولت رئیسی چرخ اقتصاد کشور به حرکت درآمد و روابط با کشورهای مختلف بهبود یافت ولی اکنون نگاه خودتحقیرانه و خود ذلیلانه دوباره ادعا می‌کند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: امروز کشورمان فرصت‌های بی نظیر تمدنی، تاریخی، کشاورزی و صنعتی دارد؛ این کشور امروز یک جهان فرصت دارد که ثمره آن باید یک ایران جهش باشد. وی تصریح کرد: ملت ما در چند سال آینده نباید دغدغه گرانی را داشته باشند بلکه باید علاوه بر حل مشکل مسکن و گرانی جهش یاید.

جلیلی به حضور چندین باره در خوزستان و بازدید از ظرفیت های مختلف این استان اشاره کرد و گفت: اگر ۳۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی آماده شود، مردم طعم شیرین اشتغال را خواهند چشید و مردم خوزستان به ثروتی می رسند که همه کشور به آن افتخار خواهد کرد.

وی به فعالیت ۱۸ ماهه کارگروه کشاورزی در مناطق مختلف خوزستان اشاره کرد و افزود: خوزستان می‌تواند سکوی جهش کشاورزی باشد و این سکوی جهش فقط تولید نیست بلکه می تواند صنایع کشاوزی در خوزستان شکل بگیرد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: اگر از نفت گاز و پتروشیمی صحبت می کنیم به دلیل این است که خداوند یک جهان فرصت در اختیار ما قرار داده که ثمره آن باید این باشد که خوزستان نه تنها بیکار نداشته باشد بلکه بیشترین اشتغالزایی را داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر صنایع نفتی، پتروشیمی و صنایع دستی را فعال کنیم نه تنها هر بشکه نفت با ۱۴۰ دلار به فروش می‌رسد بلکه هزاران اشتغال ایجاد می‌شود.

جلیلی اظهار کرد: امروز معیشت و ضعف هایی نیز وجود دارد که نباید با ضعف آن‌ها را برطرف کرد بلکه باید ضعف‌های خوزستان با وجود جوانان تحصیلکرده خوزستان برطرف شود.

وی دانشگاه اهواز را یک ظرفیت بزرگ دانست و گفت: باید ماموریت برای این دانشگاه تعریف شود و صدها جوان را به کار گیرد و درآمدزایی داشته باشد؛ ضعف‌هایی که امروز دیده می شود قابل پذیرش نیست.

جلیلی بیان کرد: آنچه امروز در آبادان و خرمشهر وجود دارد با شکل مطلوب فاصله فراوانی دارد که باید از آن عبور کرد؛ نمی شود سالها از جنگ تحمیلی بگذرد و مردم دردهای زیادی بکشند و هنوز مشکل داشته باشند.

این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه سخنانش در مصلای اهواز گفت: امروز در آستانه انتخاب هستیم که بگوییم در چهار سال آینده چگونه می‌خواهیم حرکت کنیم.

وی ادامه داد: نمی‌توان چهار سال بگوییم نمی شود، غر زد و دوباره بخواهند روی کار بیایند؛ باید جهشی در شان ملت ایران و مردم خوزستان ایجاد کرد.

جلیلی گفت: ضعف‌ها و مشکلات خوزستان از جمله مشکلات هفت تپه و واسطه پیمانکاران را دیده ایم؛ بخشی از حقوق کارگران نباید به جیب واسطه و پیمانکار برود باید تصمیم جدی گرفته شود و حقوق کارگر به جیب خودشان برود نه واسطه‌ها.

این نامزد انتخابات خاطرنشان کرد: مردم خوزستان در دوران دفاع مقدس امتحان خود را به بهترین نحو پس دادند و بیشترین دفاع را از انقلاب کردند اکنون نیز غیرت، حمیت و حماسه ملت ایران می‌تواند امید و آینده کشور را تضمین کند.

وی تاکید کرد: باید در عرصه اقتصاد برای هر ایرانی زمینه یک حضور پرشکوه تعریف شود؛ مردم و اقشار مختلف در جریان‌های مختلف پیشگام بودند و امیدواریم با انتخاب درست گامی در مرحله ای از جهش بگذارند تا مردم طعم برنامه‌های اقتصادی را در سر سفره‌های خود احساس کنند.

" صلی علی محمد یاور رهبر آمد"، "صلی علی محمد یاور مظلوم آمد "، " صلی علی محمد بوی رییسی آمد"، "خوزستان یک کلام جلیلی والسلام"، " جلیلی قهرمان خوش آمدی به اهواز " از جمله شعارهای مردم خوزستان در استقبال از سعید جلیلی بود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کشف بمب دودزا نزدیک خانه نتانیاهو
خدمات دولت شهید رییسی بی سابقه است
دولت سیزدهم رقم زننده بهترین اتفاقات در حوزه سیاست خارجی بود
سیدحسن نصرالله: ایران ثابت کرده است که در مقابله با تمام چالش‌ها استوار است
جزئیات گفته نشده از حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل
ادامه بارش در نوار شمالی کشور تا پایان هفته
ایران در رشد تولید برق در رتبه هفتم جهان قرار گرفت
رویترز: اقتصاد ایران در دولت سیزدهم از رکود خارج و به اوج رشد خود رسید
نتایج پذیرفته‌شدگان مرحله دوم المپیادهای علمی کشوری اعلام شد
پوستر ویژه؛ حماسه انتخابات، مکمل حماسه بدرقه شهیدان
قدردانی قالیباف از زاکانی و قاضی‌زاده
قدردانی شورای‌عالی اجماع نیروهای انقلاب از زاکانی
دعوت ۳۰۰ کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد از مردم برای شرکت در انتخابات
افتتاح طرح‌های آب و برق در ۴ استان و آب‌رسانی به ۸۱۴ روستا
مخبر: رأی مردم در تعیین سرنوشت کشورشان بسیار پراهمیت است
سید افقهی: مشارکت بالا در انتخابات یعنی ملت پای کار آینده کشور است
شهید رئیسی ذوب در ولایت بود!
خطری که از بیخ گوش «رونالدو» گذشت +فیلم
بیانیه ستاد انتخابات کشور/ انصراف رسمی یک نامزد ریاست جمهوری
تماس درویش با یک بازیکن برای عقد قرارداد
واکنش مهم سردار قاآنی به اظهاراتی درباره حل همه مسائل با آمریکا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top